УЧИТЕЛІ ПРОЕКТУ «РОЗУМНИКИ» СТАЛИ СПІКЕРАМИ ДРУГОЇ ЛІТНЬОЇ ШКОЛИ

УЧИТЕЛІ ПРОЕКТУ «РОЗУМНИКИ» СТАЛИ СПІКЕРАМИ ДРУГОЇ ЛІТНЬОЇ ШКОЛИ Це була неймовірна подорож. Для когось вона розпочалася ще в Лисичанську. Для декого відправною точкою був Херсон чи Нововолинськ. Зібралися ж учасники на березі Чорного моря – на Одещині. А приводом для зустрічі стала Друга літня школа за проектом «Розумники».


Обійми добрих друзів та нові знайомства. Хтось раніше слідкував за проектом лише онлайн, розглядав світлини з тренінгів у соціальній мережі, за рік (!), одразу після Першої літньої школи планував поїздку… А тепер приїхав і упевнився – «це не фотошоп».


Тут тренери навчили користуватися електронними ресурсами, застосовувати їх на практиці в класі. Експерти Ігор Каплаушенко (ТОВ «Видавництво «Розумники»), Вікторія Євтушенко (ТОВ «НАВІГАТОР КОРПОРЕЙШН») та Максим Волинець («Майкрософт Україна») відповіли на усі запитання. Як обладнати інтерактивне робоче місце вчителя? Чи може вчитель використовувати ЕОІР в Новій українській школі? Як ще освітні новинки з’явилися на допомогу вчителю? А досвідчені вчителі проекту «Розумники» – Вікторія Дроздовська, Юлія Багніська, Олена Кравчук та Наталія Білокінь – підготували та провели майстер-класи для своїх колег.


Учителі, які приїхали на Другу літню школу, працювали за спеціалізованими нотбуками 2 в 1 для учнів – новенькими жовто-блакитними Impression 110ES, – якими обладнуються «розумні класи». Це пристрої, розроблені для проекту «Розумники». Корпус ноутбука зі знімною клавіатурою захищений від ударів при падінні, від проникнення води та пилу. Тому його можна використовувати в початковій школі.


1
«Якщо мені потрібно вибрати лише підручники для другого класу, я обираю фільтр «Клас», і в мене відображаються усі частини «Математики», «Української мови» для другого класу», – розповідає учитель – учасник проекту Smart Kids – Юлія Багінська.


Учням і вчителю дуже легко працювати із електронними ресурсами. Ця програма зі зручним і зрозумілим (навіть для дошкільнят) інтерфейсом. Маючи «Smart-кейс», учитель проекту «Розумники» може користуватися 15 000 готових інтерактивних завдань з предметів «Українська мова» і «Математика». Наразі у розробці завдання курсу «Я досліджую світ».


Усі вправи і задачі в ігровій формі. А після їх виконання, і діти, і вчитель бачать результат, навіть якщо завдання були пройдені вдома. Щоб дистанційно переглядати «совенят», учитель користується «Електронним журналом».


До речі, якщо у вчителя звичайний «Smart-кейс», його учні можуть користуватися електронними ресурсами безкоштовно на своїх комп’ютерах протягом місяця, а далі, якщо мають бажання, продовжити підписку. У «Smart-кейсі вчителя «Клас» передбачено доступ для 40 учнів на календарний рік. А «Smart-кейс вчителя «Академія» – це не лише інтерактивні програми, а навчання для вчителя на двох курсах поглибленого тренінгу в рамках проекту «Розумники».


2
Учитель Вікторія Дроздовська розповіла, як зріс рівень уваги учнів її класу, які вивчають українську мову та математику за допомогою електронних ресурсів. «Були перевірені 30 учнів на початку року, і 30 у кінці року. Високий рівень точності уваги у жовтні мали 64% учнів, у квітні цей показник зріс до 83%. Чому це відбувається? Ось, наприклад, конкретна вправа для першого класу з електронних ресурсів: «Знайди букву В». За допомогою подібних завдань діти і букву В вивчають, і розвивають увагу».


Вікторія Олександрівна наголосила, що саме ігрова форма роботи є «спільним знаменником» як у проекті «Розумники», так і в Новій українській школі. «Робота зі словом в НУШ проходить в таких напрямках: діти знайомляться зі словом, діти прописують це слово, діти виконують різні вправи зі словом. Чому ми не можемо використати електронні ресурси? Можемо! – поділилася ідеєю Вікторія Дроздовська і запропонувала приклад з вивчення слова «алфавіт». – Діти працюють зі словом на планшеті чи на дошці. Завдання озвучено, і вони чують, що слово має подвійний наголос. Потім це слово записують і виконують вправи, які підібрав учитель».

3
«Не цифрою єдиною». Таку назву мав майстер-клас, на якому учителі створювали завдання з використанням дидактичних матеріалів – магнітів. «Для дитини природньо поєднувати якомога більше способів сприйняття інформації. Дуже потрібно, щоб вона працювала ручками – із наочними матеріалами. А яка у школі завжди була проблема із наочністю? Створення потрібної кількості однакових комплектів, зберігання. «Розумники» виконують всі наші мрії, – розповіла Олена Кравченко під час майстер-класу із використання дидактичних матеріалів на магнітній основі.


Магнітні матеріали мають гриф МОН. Школи можуть використовувати комплекти магнітів «Математика», «Українська мова» та «Англійська мова». Це понад 1800 елементів в комплекті учня та більш ніж 400 елементів у вчительському наборі.


4
Ще один, не менш цікавий навальний інструмент у початковій школі – розвивальні настільні ігри. У літній школі учителі вперше протестували новинку видавництва «Розумники» – гру «Читака». Назва говорить сама за себе. І вже удруге на навчальній сесії учителі могли пограти в гру «33 і 3 бобри» з математики. Обидві гри незабаром можна буде придбати для школи, щоб використовувати на уроках і в позаурочний час.


«Спробувала пограти в гру «33 і 3 бобри», – ділиться враженнями вчитель Юлія Чижевська. – Погравши, я зрозуміла, що буду використовувати цю гру в своєму класі. Вона розвиває логічну пам'ять, навички усного рахунку. Діти цікаво і з користю приводитимуть час».


Пастух Алла про гру «33 і 3 бобри»: «Гра захопила і нас, дорослих. Наскільки це буде цікаво для дітей! У цій грі діти удосконалюють свої вміння з читання. Вчаться швидко знаходити очима потрібне слово і літери, які треба розставити в правильному порядку. Можна грати як у великих групах, так і з невеликою кількістю дітей. Гра має різні рівні – від простого до найскладнішого, який демонструє певні досягнення дітей. І це дуже тішить нас, учителів».

До списку