АКАДЕМІЯ SMART KIDS: вчителі провели осінні канікули за планшетами


Уявіть собі місце, де вчителі початкової школи приміряють на себе роль учнів та знову сідають за парти. Та навчаються не так, як це було в їхньому дитинстві – із дошкою та крейдою, а як сучасні школярі, за ноутбуками-трансформерами. Йдеться про Академію Smart Kids, яка вперше стартувала наприкінці жовтня цього року. Випускниками першого курсу (осінньої сесії) стали 25 освітян проекту «Розумники».

Приклади не в зошиті, а… на екрані

Для навчання сучасних школярів активно використовується ігровий метод: дитина з легкістю «поглинає» інформацію, навіть не усвідомлюючи, що здобуває цінні знання та розвивається інтелектуально. Адже задачі так схожі на казки! Вони проілюстровані малюнками з дотепними героями, а після розв’язання з’являється віртуальне совенятко.

Це – інтерактивна гра. А електронні ресурси на комп’ютері чи мультимедійній дошці – сучасний формат навчання.

Розробником навчальних програм для початкової школи є видавництво «Розумники». «Ми створили підручник в ігровій формі: узяли приклад із робочого зошита – і зробили так, щоб дитині було його цікаво виконувати. Надали йому сучасний, цікавий для дитини вигляд, – поділився з учителями головний редактор видавництва на відкритті Академії SMART KIDS. – Ми спостерігаємо, що проходить рік, два, три – і дітям досі цікаво виконувати ці завдання. Не в останню чергу тому, що гра дається дозовано. 10-15 хвилин на день – за цей час вона не встигає їм набриднути».

А коли ж писати?

Академія SMART KIDS зібрала однодумців – учителів, які вже спробували і використовують електронні ігри на уроках. Тобто, є учасниками проекту «Розумники». Під час одного із практичних занять головний редактор, Ігор Миколайович, розділив учасників на групи. Більш досвідчені вчителі ділилися секретами, як організувати роботу з електронними ресурсами.

Біля дошки Ніна Лозова: «Я працюю не в школі, а в позашкільній установі «Станція юних техніків». Відкрила гурток SMART KIDS. У мене 10 комп’ютерів. Відразу хочу відмітити декілька плюсів – це зацікавленість, новизна, ігровий метод, відсутність стресів, адже кожен працює в своєму темпі. Діти мають мотивацію, і виконують завдання доти, доки завдання не вдасться зробити без жодних помилок. Водночас діти і змагаються, і навчаються одне в одного».

Електронні ресурси – не просто розвага, а серйозне навчання. І їх використання не означає, що діти забудуть, як писати і тримати ручку. Традиційні методи роботи залишаються, але їх можна доповнити ще й інтерактивними засобами. Власні ідеї використання електронних ресурсів розробила учитель проекту Вікторія Дроздовська. Вона – не просто учасник, а спікер Академії Smart Kids.

«Можна працювати в групах біля дошки. Наприклад, на початку уроку математики влаштувати каліграфічну хвилинку. Прописуємо в зошитах число, яке вивчаємо. Два ряди пишуть, один – біля дошки. Діти по черзі підтягують відповідь до прикладу. Вчитель бачить, чи дитина зрозуміла тему, чи ні. Коли закінчив цей ряд, підходить наступний, – пропонує Вікторія Олександрівна. – Або ж завдання можна виконати самостійно. Перший варіант виконує одне, другий – інше. Самостійно можна виконати і в зошиті. Вчитель виводить зображення на дошку чи на екран комп’ютера. Записали в зошит – і здали на перевірку».

Результати науково підтверджено

Популярність проекту «Розумники» зростає. Вже понад 300 вчителів працюють за електронними ресурсами. Кожен обирає зручну для себе модель роботи. Так, на Академії Smart Kids були й вчителі, в яких кабінети повністю укомплектовані новенькими ноутбуками Impression 110ES для кожного учня. Але почати працювати з інтерактивними іграми можна навіть маючи лише телевізор чи обладнане інтерактивним комплексом робоче місце вчителя – організувати роботу фронтально. І це не менш ефективно для вивчення української мови та математики.

Цікаво, що вплив електронних ресурсів на розвиток дітей та їхню успішність активно вивчається науковцями Інституту інформаційних технологій та засобів наавчання та Інституту модернізації змісту освіти. Так, протягом 2014-2017 рр. у школах проводився педагогічний експеримент. Його ініціаторами стало видавництво «Розумники» спільно з компаніями Intel, Epson, «Навігатор» та Microsoft.

«У першому етапі брали участь 11 вчителів і 340 учнів. У нас були експериментальні класи, які працювали з ресурсами від ТМ «Розумники», і були контрольні класи, які працювали з традиційними засобами без електронних освітніх ігрових ресурсів, – пояснила Оксана Мельник, асистент наукового керівника педагогічного експерименту під час зустрічі з учителями в Академії Smart Kids. – В результаті кількість учнів з високим рівнем навчальних досягнень з математики в експериментальній групі збільшилась на 16%, тоді як в звичайній групі лише на 5%. За результатами досліджень ми зробили висновки, що використання ЕОІР впливає на рівень навчальних досягнень, на навчальну мотивацію, розвиток учнів (їхньої пам’яті, уваги тощо)».

Наукова робота продовжується і нині. У серпні стартувала дослідно-експериментальна робота «Технологія навчання учнів початкової школи «Розумники» (Smart Kids)», яка триватиме 5 років, до 2022 року. Експериментальними майданчиками стали 94 школи.

«В проекті Smart Kids є експериментальна складова. Педагогічний експеримент – це лише частина проекту, – запевняє Ігор Каплаушенко. – Є значна частина шкіл, які не долучилися до експерименту, але вони в проекті. Різниці між цими закладами для на с немає. Адже вони всі працюють з контентом, ми їх всі підтримуємо, вони всі працюють за запропонованими моделями. Єдине, що школи в педагогічному експерименті стають експериментальними майданчиками, пишуть певні звіти, на основі яких робиться порівняльний аналіз».

Вчимо не лише учнів, а й вчителів

Користуватися електронними ресурсами дуже просто. Дитина із цим легко впорається, адже в першу чергу ігри створено для дошкільників та молодших школярів. Якщо щось незрозуміло, завжди можна зазирнути в інструкцію або зателефонувати в службу підтримки.

Учитель, який хоче взяти участь в проекті, просто купує «Смарткейс» і починає працювати. Для учасників проекту регулярно проводяться практикуми та семінари. А відтепер – ще й сезонні інтенсиви в Академії Smart Kids. Тут протягом кількох днів тренери та запрошені гості розповідають про технічні, методичні, організаційні аспекти використання електронних ресурсів. Минула сесія відбувалась в мальовничій Пущі-Водиці. Учителі жили в санаторії, а тому могли поєднувати корисне навчання та відпочинок під час канікул.

Особливість навчання в Академії полягає у тому, що учасники отримують можливість поспілкуватися не лише з розробниками ресурсів та координаторами проекту, а й з цікавими людьми – професіоналами у найрізноманітніших та, здавалося б, неочікуваних галузях. Не пов’язаних із учительством. Ці фахівці мають секрети, які допомагають учителям поглянути на роботу з дітьми під новим кутом. Якісно урізноманітнити уроки та фізкультхвилинки, знайти спільну мову з кожним учнем і налагодити спільну роботу всього колективу, надихнути школярів на саморозвиток.

На осінню сесію організатори запросили соціолога та громадську діячку Ірину Чудовську, театрального режисера Євгенію Скрипник, барда Ігоря Жука, чемпіонів України з клубного рок-н-ролу Анну Малишенко і Павла Скачкова, а також заслуженого артиста України Сергія Чуркіна.

«Театр цікавий дітям перш за все тому, що це гра. І якщо я приходжу на заняття до дітей, я розумію, що з ними потрібно зіграти маленьку виставу. І діти в цій грі розкриваються. Вони показують всі свої здібності, – розповів на своєму занятті лялькар, майстер сцени Київського академічного театру ляльок Сергій Чуркін. Актор запропонував учителям початкових класів оригінальні вправи в ігровій формі, які він використовує на заняттях з дітьми. – Оскільки актор повинен вміти говорити, його має бути чутно в залі, розроблено цілу систему вправ, які розвивають голосовий апарат і дихання».

Фотозвіт

Відео з начання

Повернутись до списку

Up